Behandlingstyper

Dobbelt behandling (2-Lag):

En dobbeltbehandling er en grundlæggende behandling, beregnet for nye eller nyere biler, som ikke tidligere har fået en MERCASOL behandling.
 
Afdækning: Bilens interiør, rat, måtter, gearstang, sæder og sikkerhedsseler afdækkes med plast og papirmåtter.
 
Adskillelse: Diverse beklædninger, dækplader, inderskærme, lyddæmpende og fugtsugende svampe o.l. afmonteres og nødvendige huller bores for at beskytte hulrum. Alt sammen ud fra det specifikke sprøjteskema på den enkelte bilmodel.
 
Vask & afrensning: Undervognen højtryksrenses med varmt vand for at fjerne salt og snavs. Løs belægning såsom PVC, gummihud, rustflager o.l. afskrabes. Vognbunden kontrolleres for alvorlige rustangreb.
 
Tørring: Bilen sættes til tørring og er klar til behandling.
 
Rustbeskyttelse af bilen:
Hulrum i vognbunden og de mekaniske dele, behandles med Mercasol rustbeskyttelses voks.
Den udvendige vognbund behandles med Mercasol rustbeskyttelses voks.
Hulrum i overvognen rustbeskyttes med Mercasol rustbeskyttelses voks.
Mekaniske dele, chassisramme 4x4 o.l. behandles udvendig med tyndt slidlag.
Den udvendige vognbund behandles med kraftigt slidlag. 
Kvalitetskontrol: Efter behandlingen foretages en omhyggelig kvalitetskontrol af den foretagne rustbeskyttelse.
 
Efterrengøring: Efter behandlingen rengøres bilen omhyggeligt for overflødigt rustbeskyttelsesprodukt.

Efterbehandling (1-Lag):

En efterbehandling er en vedligeholdelse af din bils undervognsbehandling. Mercasol anbefaler, at du får efterbehandlet din bil hvert 2. år for at sikre, at din rustbeskyttelse er i top.
 
Afdækning: Bilens interiør, rat, måtter, gearstang, sæder og sikkerhedsseler afdækkes med plast og papirmåtter.
 
Adskillelse: Diverse lyddæmpende og fugtsugende svampe o.l. afmonteres og gummipropper i tidligere borede huller udtages for at beskytte/gensprøjte div. hulrum. Alt sammen ud fra det specifikke sprøjteskema på den enkelte bilmodel.
 
Vask & afrensning: Undervognen højtryksrenses med varmt vand for at fjerne salt og snavs. Løs belægning såsom PVC, gummihud, rustflager o.l. afskrabes. Vognbunden kontrolleres for alvorlige rustangreb.
 
Tørring: Bilen sættes til tørring og er klar til behandling.
 
Rustbeskyttelse af bilen:
Hulrum i vognbunden og hulrum i de mekaniske dele, behandles med tyndt oliebaseret produkt.
Den udvendige vognbund, og den udvendige del af de mekaniske dele behandles med tyndt oliebaseret produkt.
Hulrum i overvognen behandles med tyndt oliebaseret produkt.
Den udvendige del af de mekaniske dele behandles med tyndt slidlagsprodukt. 
NB! Diverse dækplader og inderskærme afmonteres ikke ved en efterbehandling.
 
Kvalitetskontrol: Efter behandlingen foretages en omhyggelig kvalitetskontrol af den foretagne rustbeskyttelse.
 
Efterrengøring: Efter behandlingen rengøres bilen omhyggeligt for overflødigt rustbeskyttelsesprodukt.

Special behandling(3-Lag):

Ældre biler med fremskredne rustangreb samt terrængående biler, bør have en 3-lags specialbehandling.
 
Gennemtæring: Er der tale om gennemtæring, skal rustskaden udbedres på et pladeværksted, før bilen rustbeskyttes. Det anbefales, at man altid konsulterer sit lokale Mercasol Center for at sikre den rigtige behandling af bilen.
 
Afdækning: Bilens interiør, rat, måtter, gearstang, sæder og sikkerhedsseler afdækkes med plast og papirmåtter.
 
Adskillelse: Diverse beklædninger, dækplader, inderskærme, lyddæmpende og fugtsugende svampe o.l. afmonteres og nødvendige huller bores for at beskytte hulrum. Alt sammen ud fra det specifikke sprøjteskema på den enkelte bilmodel.
 
Vask & afrensning: Undervognen højtryksrenses med varmt vand for at fjerne salt og snavs. Løs belægning såsom PVC, gummihud, rustflager o.l. afskrabes. Vognbunden kontrolleres for alvorlige rustangreb.
 
Tørring: Bilen sættes til tørring og er klar til behandling.
 
Rustbeskyttelse af bilen:
Den udvendige vognbund, og den udvendige del af de mekaniske dele behandles med tyndt oliebaseret produkt.
Hulrum i vognbunden og hulrum i de mekaniske dele, behandles med tyndt oliebaseret produkt.
Hulrum i overvogn behandles med tyndt oliebaseret produkt.
Den udvendige vognbund, og den udvendige del af de mekaniske dele behandles med tyndt slidlagsprodukt.
Den udvendige vognbund, fra panelet og ca. 30 cm ind på vognbunden, behandles med kraftigt slidlag. 
Kvalitetskontrol: Efter behandlingen foretages en omhyggelig kvalitetskontrol af den foretagne rustbeskyttelse.
 
Efterrengøring: Efter behandlingen rengøres bilen omhyggeligt for overflødigt rustbeskyttelsesprodukt.

► Se eksempel på sprøjteskema her

Se diverse produktblade her:
► Coatex Light
► Fritsol 2 Alu
► Mac 51 LL
► Mercasol 831 ML
► Mercasol 845 AL
► Mercasol Transparent

Kontakt